Oferta Marketingowa

Kształtowanie wizerunku salonu kosmetycznego

Wyróżnij się lub zgiń! – to podstawowa zasada marketingu według Jacka Trouta, jednego z najważniejszych, amerykańskich specjalistów w tej dziedzinie. Jak najprościej to zrobić w świecie usług kosmetycznych? Poprzez zbudowanie odpowiedniego wizerunku i tożsamości naszego salonu.

Są setki, a nawet tysiące salonów kosmetycznych, które niczym nie różnią się od siebie. Te same plakaty, ten sam wystrój, te same zabiegi, podobne loga. Dlaczego klientka miałaby wybrać nasz salon, jeśli niczym nie będzie się on różnić od pozostałych? Musimy ją czymś przyciągnąć, musimy ją zaciekawić, dlatego też najważniejszy jest nasz wizerunek, nasza wizualna opowieść. Opowieść, która musi być pociągająca i spójna. Opowieść, która składa pewną obietnicę, obietnicę zaspokojenia potrzeby na najwyższym poziomie.

Budowanie pozycji salonu urody jest uzależnione od wielu czynników, jednak najważniejsze znaczenie ma wizerunek, tożsamość i marka. To właśnie te trzy czynniki wpływają na postrzeganie salonu przez klientki i na zaufanie do świadczonych w nim usług. Właściwe opracowanie tożsamości wpływa na pozycję konkurencyjną zajmowaną przez nasz salon kosmetyczny w swoim otoczeniu.

Tożsamość tworzona jest przez dwie grupy elementów:

  • wizualne atrybuty salonu, takie jak jego nazwa, logo, kolor firmowy, oznakowanie, wystrój, materiały reklamowe itp.
  • pozawizaulne elementy identyfikacji, takie jak reputacja, zachowanie pracowników, historia salonu, kultura funkcjonowania, strategia i sposób działania

Co składa się na te elementy? Przede wszystkim historia powstania, sylwetki pracowników, osiągnięcia czyli wszystko to, co odpowiada na pytania: Kim jesteśmy? Jak się prezentujemy? Jaka jest nasza wizja? Tożsamość salonu kosmetycznego jest ważnym elementem materializowania usług kosmetycznych, które ze swej istoty są niematerialne.

W ramach budowania wizerunku i tożsamości salonu oferujemy:

  • opracowanie logotypów i kolorów firmowych
  • opracowanie misji i celów
  • opracowanie „opowieści” od strony wizualnej (visual storytelling)
  • opracowanie „opowieści” od strony leksykalnej
  • opracowanie materiałów o charakterze informacyjnym
  • analiza mikrootoczenia, analiza SWOT
  • opracowanie odpowiedniej strategii marketingowej

6 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *