Promocja i reklama salonu kosmetycznego
Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie na rynku usług kosmetycznych bez odpowiednio dobranych działań promocyjnych. Jeśli zdecydujemy się na wdrożenie koncepcji marketingowej naszego salonu kosmetycznego, narzędzia promocji posłużą nam do
- zbudowania wizerunku i marki naszego salonu
- zwiększenia sprzedaży usług
- wzrostu satysfakcji i liczby klientek
Z uwagi na wielkość salonu kosmetycznego, warto opracować i wdrożyć strategię marketingową, która pod uwagę weźmie przede wszystkim koszty oraz otrzymywane efekty. Dlatego też w pierwszej kolejności należy ustalić budżet przeznaczony na promocję, a następnie wypracować najbardziej skuteczną metodę wykorzystania zaplanowanych środków. Dobór instrumentów należy dostosować też do celów, którymi mogą być obrona pozycji rynkowej salonu, wzrost sprzedaży usług, budowanie marki, zwiększenie lojalności klientek itp. Dla salonów kosmetycznych szczególne znaczenie ma reklama zewnętrzna. Musimy być widoczni, wzbudzający zainteresowanie, zachęcający do skorzystania z naszej oferty. Ciekawym rozwiązaniem są również tak zwane „ambient media”, czyli na przykład nasze logo pojawiające się w nietypowych miejscach; oraz reklama wewnątrz naszej placówki. Klientki czekające na usługę mogą zainteresować się naszą ofertą i skorzystać z kolejnych usług (odpowiednio opracowane plakaty, ulotki w widocznych miejscach). Kolejnym ważnym elementem promocji są nagrody i gadżety. Klientka, które otrzymają od nas „prezent” mają skłonność do dzielenia się tą informacją z innymi.
- opracowanie ulotek, katalogów i gazetek reklamowych
- opracowanie plakatów, banerów, billboardów
- opracowanie kalendarzy, kopert, papieru firmowego
- opracowanie wizytówek, pieczątek, teczek ofertowych
- opracowanie gadżetów reklamowych
- opracowanie tablic, folii na witryny, potykaczy
- przygotowanie i druk artykułów sponsorowanych, reklam prasowych
2 komentarze
Pingback:
Pingback: